Dnia 13 października klasa 4A miała przyjemność odwiedzić multimedialne centrum Europa Experience, aby poznać funkcjonowanie parlamentu europejskiego.
Klasa 4A w zdecydowanej większości odnalazła się w klimacie polityczno-społecznym udzielając się aktywnie w programie zajęć.
Ich najważniejszym zadaniem była debata, dotycząca uchwalenia ustaw, których tematem była oszczędność wody oraz wprowadzenie mikroprocesorów w celu identyfikacji obywateli Unii Europejskiej.
Podzieleni na 4 partie (niezależnie od swoich indywidualnych poglądów) głosowali za i przeciw, równocześnie wnosząc własne stanowisko do dyskusji.
Aktywność ta obudziła w części uczniów także zmysły liderskie oraz umiejętności oratorskie.
Wyznaczeni na liderów poszczególnych ugrupowań: Natalia Olech, Konstancja Lajstowicz, Tomasz Rossa, Kacper Zakrzewski, Adam Skibniewski, Michael Bogacki, Miłosz Kępowicz oraz Robin Kuzio dzielnie bronili poglądów swoch partii,tym samym rozbudzając na zajęciach zawiły dyskurs.
Dopiero po dłuższym debatowaniu można było mówić o jakimkolwiek kompromisie, nie wspominając o nieprzychylności dla naszego Parlamentu, wyimaginowanej na potrzeby ośrodka, Rady Europy, która naszym ambitnym działaczom próbowała podciąć skrzydła, proponując ograniczające rozwiązania.
Klasa 4A dzielnie postawiła się i zmierzyła z przeciwnościami, tworząc wspólny front i słuchając głosu ludu.